System CRM – idealne rozwiązanie dla małej firmy



O autorze:
Krzysztof Molisak
Stażysta w Dziale Marketingu firmy Profesal


System CRM - idealne rozwiązanie dla małej firmy

Prowadzenie małego przedsiębiorstwa jest niewątpliwie interesującym wyzwaniem. Często stanowi  odzwierciedlenie potrzeb ludzi którym zależy na samodzielności, odpowiedzialności i oczywiście na elastycznych godzinach pracy. Warto jednak mieć na uwadze, że prowadzenie małej firmy  nierzadko generuje także trudności takie jak m.in. rzetelna obsługa klienta, sprawna organizacja i kontrola pracy, czy utrzymanie bezpieczeństwa danych, które tak licznie przechowujemy. Jak zatem najskuteczniej zarządzać małą firmą w obliczu wyzwań z którymi musi się ona zmierzyć?

Z pomocą przychodzi rozwój technologiczny oraz systemy wspierające prowadzenie biznesu, które zapewniają firmom dostęp do nowoczesnych narzędzi oraz wiedzy o tym, jak je wykorzystać w praktyce. Jednym ze skutecznych rozwiązań spajającym powyższe elementy jest system CRM dedykowany małym oraz średnim firmom.

Co oferuje system CRM:

    • Wzmocnienie relacji z klientem Wiele firm angażuje swoje działania w rozwój firmy często popadając w niepoprawne utrzymywanie relacji z aktualnymi odbiorcami produktów lub usług. Bezpośredni kontakt, otwartość, zaufanie wpływają na tworzenie najcenniejszej inwestycji, jaką są relacje. Koszt zdobycia nowego klienta jest znacznie większy od utrzymania obecnego, dlatego warto uczynić utrzymywanie prawidłowych kontaktów z klientami jako priorytet. Dzięki zbieraniu danych w systemie CRM łatwiej jest zadbać o potrzeby klientów. Jest to głównie zasługa dokładnej analizy zbiorów, która stwarza to możliwość lepszej personalizacji wiadomości wysyłanych do osób zainteresowanych usługami lub produktami firmy.
    • Analiza danych
      Samo zbieranie danych nie gwarantuje jeszcze odniesienia sukcesu. Wiedza dotycząca ich wykorzystania pozwala osiągnąć wyznaczone cele, do których realizacji dąży firma. Systemy klasy CRM umożliwiają kompleksową analizę efektywności działu sprzedaży, kampanii marketingowych czy aktywności handlowej. Na podstawie uzyskanych wyników można zdiagnozować problem i skutecznie go rozwiązać m.in. poprzez modyfikację procedur postępowania, jeszcze w trakcie trwania całego procesu.
    • Zabezpieczenie danych przed ich utratą W każdej firmie istnieje pewna rotacja pracowników, niestety nie jest to korzystne dla właścicieli przedsiębiorstwa. Zmiany na stanowiskach zawsze wiążą się z kosztami, jakie pracodawca musi ponieść na rzecz wyszukania, zatrudnienia, a następnie przeszkolenia nowego pracownika. Utrata informacji w efekcie skutkuje utratą pieniędzy, a przecież firmy dążą do maksymalizacji zysku. Korzystając z funkcji budowy bazy wiedzy stajemy przed szansą minimalizacji możliwych strat, wynikających z tego zjawiska.
    • Usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy. Dbanie o komunikację wewnętrzną firmy jest jednym z podstawowych, a zarazem bardzo ważnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. Korzystając z możliwości systemu CRM jesteśmy w stanie udostępnić wszystkim pracownikom firmy dostęp do bazy danych oraz wyznaczyć zakres obowiązków. Takie rozwiązanie stwarza nam szansę na ograniczenie konfliktów w firmie spowodowanych niedomówieniami lub niesprecyzowanymi poleceniami. 

Poszukujesz idealnego rozwiązania dla swojej firmy? Sprawdź co możemy Ci zaoferować.

System Profesal jest rozwiązaniem dedykowanym głównie małym oraz średnim firmom. Podczas współpracy gwarantujemy:

  • Wsparcie najlepszych specjalistów przy tworzeniu rozwiązania dopasowanego do Twoich potrzeb.
  • Rozwijanie Twojej myśli biznesowej lub implementację wypracowanych procederów w firmie.
  • Innowacyjne podejście do tworzenia rozwiązań zwiększających potencjał firmy.

Nie czekaj, skontaktuj się z nami już dziś i dowiedz się, co możemy Ci zaproponować!

system crm dla małej firmy zdj