5 sposobów na skuteczne zarządzanie firmą



O autorze:
Katarzyna Dudzińska UX/UI Designer
Dba nie tylko o dobry wygląd i prezentację produktów, ale przede wszystkim o ich użyteczność i intuicyjność.


5 sposobów na skuteczne zarządzanie firmą

Zarządzanie firmą to nie lada wyzwanie nawet dla najlepszych szefów. Organizacja pracy, zarządzanie pracownikami, współpraca z partnerami oraz klientami, piętrzące się sprawy wymagające rozwiązania, dynamiczne zróżnicowanie środowiska biznesowego to obraz codzienności niemalże każdego przedsiębiorcy. Umiejętne zarządzanie posiadaną wiedzą jest bardzo istotne, nie tylko z perspektywy zarządzania firmą. W codziennej rzeczywistości, w towarzystwie dynamicznych zmian, niespodziewanych wydarzeń i nierzadko stresu łatwo zapomnieć o dotychczas wypracowanej formie zarządzania i popaść tym samym w chaos.

Jak radzić sobie z prowadzeniem firmy także w niecodziennych sytuacjach? Jak skutecznie usprawnić działania swojego biznesu? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym poradniku.

Przede wszystkim ludzie

W pracy spędzasz średnio około 2 tys. godzin rocznie. Biorąc pod uwagę aktualny wiek emerytalny obowiązujący w Polsce, stanowi to około 1/3 Twojego życia. Twoi współpracownicy, z którymi codziennie spędzasz długie godziny w pracy, stają się częścią Twojego otoczenia.

Zgrany zespół mobilizuje do pracy, a umiejętność współpracy umożliwia pokonywanie kolejnych wyzwań i trudności w drodze po sukces. Dobra atmosfera natomiast sprzyja zmaganiom z codziennymi obowiązkami oraz sprawia, że nawet najtrudniejsze zadania potrafią zamienić się w ciekawe doświadczenie. Wyznacz zasady pracy i staraj się dopasować obowiązki do konkretnych pracowników, unikniesz tym samym spadku ich efektywności w postaci marnowania czasu na nieefektywne zadania i bezcelowe działania.

Czym byłaby firma bez ludzi, którzy ją tworzą? Każdy z pracowników, który codziennie pojawia się w Twojej firmie wnosi do niej inne umiejętności: energię, spojrzenie, czy podejście do życia. Obserwuj swoje najbliższe otoczenie w pracy i pamiętaj, że wiele możesz się nauczyć od innych ludzi.

Ufaj i deleguj

Możliwość polegania na innych osobach to cenna wartość. Szczerość i otwartość komunikacji z pracownikami potrafi znacznie usprawnić codzienną pracę oraz kondycję całej firmy. Przełożony obdarzony zaufaniem podwładnych to dobra inwestycja w relacje międzyludzkie, która zaowocuje sukcesami firmy. Brak zaufania zwiększa prawdopodobieństwo zmiany miejsca pracy przez twojego pracownika. Pamiętaj, że polegając na kompetencji innych osób, możesz znacznie ułatwić swoje codzienne obowiązki. Wystarczy, że rozsądnie powierzysz im część swoich obowiązków. Przekieruj część wykonywanych przez siebie czynności na ręce osób, których zarówno kompetencje, jak i dostępność czasowa są w stanie sprostać powierzonemu wyzwaniu. Obserwuj rozwój tego działania i bądź gotowy do pomocy, gdy Twoi ludzie będą tego potrzebować.

Naucz się stresować

Biorąc pod uwagę liczbę antystresowych poradników dostępnych aktualnie na polskim rynku, dziwić może ilość nerwów, które wciąż niemalże codziennie nam towarzyszą. Dla zdrowia i dobrej kondycji psychicznej warto nauczyć się sobie z nim radzić. Pamiętaj, że złoszczenie się na innych bądź, co gorsza, na rzeczach materialnych nie przynosi żadnych efektów. W praktyce jednak każdemu zdarzają się sytuacje, w których zdarza się podnieść ton głosu, czy też przerywać rozmowę bez jej realnego finału.

Jedną z kluczowych metod pozwalających na łatwiejsze odnalezienie się w trudnych sytuacjach jest wizualizacja zdarzeń. Pomyśl o takiej sytuacji, jak mógłbyś się zachować, co powinieneś zrobić, jakie otoczenie mogłoby Ci towarzyszyć? Przygotowanie do stresujących chwil wpływa na wzrost umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, tym samym pozwala nam lepiej radzić sobie w zarządzaniu firmą.

Miej świadomość swoich ograniczeń

Jak często towarzyszy Ci myśl, że skoro uważasz się za profesjonalistę, to w pracy zawsze powinieneś być efektywny, zorganizowany, umiejący podejmować decyzje i sprytnie układający plan każdego dnia. Błędem jest zakładanie, że jesteś najlepszy we wszystkim. Takie myślenie sprowadza na Ciebie poczucie codziennej presji i wymusza na Tobie bycie jeszcze lepszym. Motywacja i podnoszenie swojej poprzeczki są niewątpliwie dobrymi elementami w drodze do sukcesu. Pamiętaj jednak, że nawet najlepszym zdarza się pomyłka, niedopatrzenie bądź zła decyzja.

Usprawniaj swoją pracę skutecznymi narzędziami

Wspieraj swoją pracę narzędziami do skutecznego zarządzania firmą i wygodnej organizacji pracy. Profesal łączy w sobie cechy profesjonalnego systemu, przyczyniając się tym samym do wzrostu efektywności pracowników oraz całej organizacji.

Dowiedz się więcej na temat funkcjonalności systemu Profesal i sprawdź, który z jego elementów jest najbardziej odpowiedni dla Ciebie i Twojej firmy!

Co możemy Ci zaoferować?

Wsparcie najlepszych specjalistów przy tworzeniu rozwiązania dopasowanego do Twoich potrzeb. Rozwijanie Twojej myśli biznesowej lub implementowanie wypracowanych procederów w firmie. Innowacyjne podejście do tworzenia rozwiązań zwiększających potencjał firmy.

Skontaktuj się z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.