Skuteczna komunikacja w firmie



O autorze:
Katarzyna Dudzińska UX/UI Designer
Dba nie tylko o dobry wygląd i prezentację produktów, ale przede wszystkim o ich użyteczność i intuicyjność.


Skuteczna komunikacja w firmie

Znajomość procesów komunikacyjnych to nieodłączny element zarządzania organizacją. Ich stosowanie znacznie ułatwia, a czasami wręcz umożliwia skuteczne komunikowanie się w firmie. Komunikacja jest ściśle związana z jakością relacji interpersonalnych wśród pracowników. To od niej zależy kontekst, rodzaj i czas przekazu informacji, czy reakcja na komunikat, które mogą rzutować na procesy zachodzące firmie oraz niejednokrotnie prowadzić do ograniczeń, opóźnień bądź strat.

Dobra komunikacja wewnątrz firmy zwiększa zaangażowanie pracowników i stanowi podstawę zasadniczych funkcji organizacji. Niezależnie od formy komunikatu, jego odbiorcy oraz występowania ewentualnych konfliktów międzyludzkich należy zadbać o rzeczową i pełną informację wśród zespołu, zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i pracowników.

Dobrą praktyką stosowaną w celu poprawy jakości komunikacji bezpośredniej w firmie są m.in.:

  • Regularne zebrania zespołu ułatwiające sprawną wymianę informacji pomiędzy pracownikami. Cykliczne rozmowy służą przekazywaniu bieżących informacji o postępie prowadzonych prac, istotnych zmianach oraz aktualnej sytuacji w firmie. Ważnym aspektem takich zebrań jest wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za ich przebieg, ustalenie cyklicznej, regularnej daty, stworzenie planu spotkania oraz jego skrupulatne przestrzeganie. Umożliwi to tym samym maksymalne wykorzystanie czasu na omówienie wyznaczonych spraw bez niepotrzebnego przeciągania spotkań w czasie.
  • Indywidualne rozmowy z pracownikami to forma komunikacji bezpośredniej umożliwiająca omówienie aktualnych czynności wykonywanych przez pracownika np. postęp w projekcie, ocenę dotychczasowej pracy, wzrost motywacji czy też rozwiązywanie bieżących problemów. Ich częstotliwość może być nieregularna, wynika bowiem z aktualnej sytuacji pracownika oraz występujących okoliczności. Warto mieć jednak na uwadze wartość takiego spotkania dla obu stron i korzystać z tej możliwości przynajmniej raz na kwartał.
  • Rozmowy okazjonalne uwzględniające nieformalną komunikację z pracownikami. Wspólne działania mogą być dobrą okazją do omówienia bieżących spraw oraz stanowić o wzmocnieniu jedności zespołu. Dlatego kluczowe stają się nieformalne spotkania sprzyjające budowaniu integracji w zespole oraz atmosfery otwartości. To dzięki nim możesz lepiej zrozumieć swoich współpracowników oraz przyczynić się do poprawy panujących w zespole relacji.

Skuteczna komunikacja umożliwia zwiększenie zaangażowanie pracowników, oszczędność czasu, szybkie i skuteczne rozwiązywanie nieporozumień i konfliktów, zwiększenie lojalności oraz komfortu codziennej pracy. Poszukujesz skutecznego narzędzia, które poprawi i wzmocni komunikację w Twojej firmie? Skorzystaj z wewnątrzfirmowego komunikatora InOut stworzonego z myślą o poprawie komunikacji oraz usprawnieniu codziennych czynności w firmie.

 Co możesz zyskać posiadając w swojej firmie komunikator InOut:

  • możliwość szybkiego połączenia telefonicznego z wybranym pracownikiem,
  • możliwość szybkiego kontaktu za pomocą chatu,
  • możliwość wysyłania wiadomości za pomocą chatu do wielu osób,
  • możliwość łatwego przesyłania plików,
  • dostarczenie informacji o dostępności pracownika/ terminie jego powrotu (możliwość ustawienia rodzaju wyjścia/ powodu nieobecności i przewidywanego terminu powrotu także pomiędzy pracownikami),
  • funkcję powiadamiania o powrocie wybranej osoby do biurka (przydatna w przypadku pilnej potrzeby kontaktu),
  • dostarczenie informacji o godzinach pracy danej osoby, numerach telefonu, adresie mailowym, aliasie (skrócie imienia i nazwiska),
  • ustawienie przekierowań przychodzącej rozmowy telefonicznej podczas nieobecności,
  • dostarczenie informacji o umiejscowieniu pracownika w strukturze organizacyjnej.

Dowiedz się więcej o komunikatorze InOut tutaj.

Skontaktuj się z nami: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i zobacz co możemy Ci zaproponować w zakresie skutecznej komunikacji wewnątrzfirmowej.